Månadens trendspaning: Varumärken marknadsför sig med egna pop-up hotell

Taco Bell är ett av många varumärken som hakat på trenden med att öppna tillfälliga hotell. I maj i år tog de tillfälligt över och satte sitt namn på ett hotell i Palm Springs, Kalifornien, under en weekend. Rummen kostade nära tvåtusen kronor per natt men sålde ändå slut på mindre än två minuter. Taco Bell är bara en i raden som öppnar tillfälliga hotell, mikrohotell (hyr och gör om ett rum på ett befintligt hotell) eller startar ett eget Airbnb.

Taco Bell, Palm Springs, California

 Ett tillfälligt hotell, rum eller boende kan fungera som ett showrum, kanske för ett inredningsföretag. Det kan också vara en plats där utvalda, kanske vinnare i en tävling eller bloggare, får provspela en ny spelkonsol, äta så mycket man orkar, låna kläder ur en lånegarderob som finns på rummet eller något annat – allt detta så klart någon vecka innan produkterna blir tillgängliga för alla andra.

 

För några år sedan var vi själva inblandade i att omvandla ett helt hotell till ett Seinfeld hotell för en weekend, där alla avsnitt visades på en intern TV-kanal, restaurangen omvandlades till ett Monks Diner med rätter ur serien och andra inslag.

 

Eftersom vi på Herr Omar är hotellnördar med många års erfarenhet från hotellbranschen så skulle vi extra gärna hjälpa dig som vill starta ett tillfälligt hotell eller boende i Sverige. – Hör av dig för en kostnadsfri konsultation där vi delar med oss av förslag på vad du själv kan göra.

Fler trender vi snappat upp inom event och upplevelsebaserad kommunikation finns att läsa om i vårt nyhetsbrev Omarish. Vår ambition är att skicka ut uppdateringar med 2-4 veckors mellanrum. Prenumerera på herromar.se

Nyheter, TipsJörgen Dyssvold