Vi omvandlar kommunikation till fysiska upplevelser

Herr Omar är konferens- och eventbyrån som bedriver en revolution mot dåliga möten. Med uppkavlade ärmar, ett redaktionellt arbetssätt och inspirerade av allt från gamla radioprogram till TED gör vi möten på samma sätt som andra gör TV eller producerar månadsmagasin.

Vi designar och producerar upplevelsebaserad kommunikation. Den kan röra sig om event , men också pop-up upplevelser i en box på stan, guerilla-event under en modevecka eller ett tillfälligt jeans-spa i en butik.

Ju fler sinnen du lyckas beröra, desto mer effekt får du för kommunikationspengarna. Vi omvandlar därför kommunikation till fysiska upplevelser som kittlar alla sinnen och skapar minnen som består, länge. Vår verklighet är inte tre- utan femdimensionell.

Vi arbetar baserat på väl etablerad kunskap om hur människa, hjärna, interaktion och kommunikation fungerar. Baserat på det skapar vi tillsammans med våra kunder kommunikation som åstadkommer märkbara förändringar och önskade effekter.

Platsen, saker ni bjuder på, vem som delar ut blommor och annat kan omedvetet kommunicerar saker om vilka ni är och vad ni står för. Under ett samarbete gör vi er medvetna om saker som kan uppfattas fel och föreslår alternativ som är mer i linje med vad ni på riktigt vill stå för.

Låter det komplicerat? Det är det inte. Ge oss bara en kvart på telefon, online eller vid en träff så förklarar vi mer och ger konkreta exempel på hur det går till. Hör av dig med förslag på dag och tid. Vårt första möte eller samtal och förslag är alltid kostnadsfritt.


Vi gör passiva åskådare till aktiva deltagare

Att planera och producera aktiviteter som ska äga rum inför publik kan många. Men idag vill medarbetare, kunder, besökare med flera inte bara passivt se på. De vill medverka!

Därför ser vi idag hur teatrar och museer blir mer interaktiva. Det startas restauranger där middagar blir föreställningar, konferenser blir festivaler och butiker blir event- och mötesarenor.

Att möta den här nya önskan om att få medverka, göra åskådare till deltagare, ställer helt andra krav på kompetens och arbetssätt än när man designar för rent åskådande.

Vi har tiotusentals timmars erfarenhet av vad som fungerar och inte när det kommer till produktion av upplevelser. Dessutom älskar vi att åstadkomma den magi som bara kan uppstå när människor får mötas och interagera med varandra.

Om det som arrangeras också ska kännas relevant, hänga ihop med varumärkets eller organisationens värderingar och all övrig kommunikation så blir utmaningen ännu större. Vi gillar alldeles särskilt att hjälpa till vid den typen av utmaningar.

Att göra hela arbetet själv kan bli kostsamt. Förutom att ta längre tid kan det också öka risken för att viktiga detaljer missas, att inte tillräckligt många kommer eller i värsta fall att hela arrangemanget inte lever upp till deltagarnas förväntningar.

Oavsett om det är tiden, kunskapen, erfarenheten, fantasin eller alla dessa i kombination som inte räcker till gör vi gärna en insats. Kontakta oss idag. Ett första samtal eller möte och förslag är alltid kostnadsfritt.


Så här går det till

Vår insats kan vara allt ifrån en workshop där vi genererar idéer som ni själva arbetar vidare med till att ta ett ansvar för en hel kampanj eller ett större event.

Oavsett vad det rör sig om för uppdrag så inleder vi med att diskutera igenom vad ni vill åstadkomma och varför. Därefter lämnar vi ett förslag på hur ser vi ser att vi kan hjälpa till. Denna första konsultation och vårt första förslag är alltid helt kostnadsfritt.

Om det handlar om ett större uppdrag så arbetar vi gärna enligt vår egenutvecklade arbetsmodell och som innehåller följande sju faser.

  1. Researchfasen där vi identifierar och enas om syfte, mål och målgrupp. I denna fas gör vi också en omvärldsanalys för att fånga upp trender och exempel på vad andra gör på samma tema.

  2. Designfasen där vi baserat på vår research tar fram en idé på tema, koncept, innehåll och aktiviteter.

  3. Planeringsfasen där vi upprättar budget och planer för kommunikationen, innehållet och det praktiska genomförandet.

  4. Programmeringsfasen där vi väljer plats för arrangemanget, sätter form, aktiviteter, medverkande och löser allt det praktiska som teknik, måltider och transporter.

  5. Kommunikationsfasen där vi kommunicerar att ett arrangemang planeras eller äger rum, vi bygger upp rätt förväntningar, triggar interaktion och hanterar anmälningar eller biljetter om det är aktuellt.

  6. Genomförandefasen där vi ser till att allt genomförs enligt det vi planerat och kommit överens om.

  7. Summeringsfasen där vi genomför utvärderingar, jämför resultat mot de i förväg satta målen, sammanställer dokumentation, tackar alla medverkande och sammanställer en slutrapport.


Jörgen Dyssvold

Jörgen Dyssvold är eventdesigner och mötesevangelist. Han driver mötesbyrån Herr Omar och mikroeventarrangören Bentigo och har 25 års erfarenhet av att arbeta professionellt med möten och event. Han har ansvarat för allt från statsbesök och internationella konferenser till VM och världsrekordsevent för uppdragsgivare som Regeringskansliet, SCB, KI, Amnesty International och UD. När han inte designar, producerar, föreläser eller skriver om möten och event ägnar han sig åt bland annat löpning och matlagning.

Jörgen föreläser och skriver om mötestrender och mötespsykologi i bl a magasinet Kick Off. Han har vunnit Guldkikaren 2016 för bästa mötesspaning. Jörgen arbetade 2011-2014 som mötesexpert inom Regeringskansliet där han bl a ansvarade för delar av Obamabesöket i Stockholm 2013.


Jörgen Dyssvold, VD, mötesdesigner och projektledare

Jörgen Dyssvold, VD, mötesdesigner och projektledare


Partners

Spi:k Produktion
Med bakgrund från teatern är Lisa Nilsson Sandgren på Spi:k Produktion en unik resurs när det gäller träning inför framträdanden. Hon coachar föreläsare m fl individuellt eller i grupp. 

Reformklubben
Kommunikationsbyrå med förändring på agendan. Reformklubben hjälper oss och våra uppdragsgivare med PR- och kommunikationsinsatser i anslutning till konferenser och event.

Stefan Jonsson/SAJ
Stefan Jonsson, entreprenör och rådgivare. Stefan har under drygt 20 år drivit och ägt egna företaget SAJ Förmed­lingsbyrå tillsammans med sin fru Anna. SAJ är en av Sveriges ledande föreläsar- och eventbyråer och samarbetar med de bästa föreläsarna, moderatorerna och experterna inom en rad olika teman, områden och inte minst branscher. SAJ är ett företag som varje dag löser problem och ger företag och organisationer unika och kreativa lösningar, ny energi, kunskap och framgång.

Hyper Island
Utbildningsföretag i världsklass som utvecklat olika modeller, metoder och processer som vi själva och våra kunder får tillgång till genom vårt nära samarbete.

Mobilimeet
En app som samlar all information kring ett möte. Exempelvis program, medverkande, detaljerad information, presentationer. Ett effektivt hjälpmedel inför, under och efter mötet.

Mentimeter
Tjänst som omvandlar deltagarnas mobiler till fjärrkontroller där de kan ställa frågor, kommentera, svara på quiz, delta i omröstningar och mycket mer.

Racoon & Friends
Produktionsbolag inom film och rörligt media som också producerar webb och hjälper till med SEO (sökmotoroptimering). Racoon hjälper oss att producera film av eller som inslag vid möten och event. Tillsammans producerar vi också olika typer av animerad film.

Co:tunity – Kairos Future
En tjänst för idéinsamling eller trendspaning där man bjuder in valfri grupp deltagare att inför eller under ett möte/event lämna in, betygsätta och kommentera idéer eller spaningar.