Upplevelsebaserad kommunikationskampanj

UK

Inom kommunikation lägger man ofta stort fokus på det visuella, alltså hur något ser ut. Under senare år har man också börjat arbeta med rörlig bild och ljud. Men det stannar fortfarande vid att kommunicera med enbart två av människans fem sinnen.

Genom att paketera om kommunikation till upplevelser når man fler sinnen. Det tillför en eller flera ytterligare dimensioner som i sin tur är att man berör och väcker fler känslor. I sin tur ökar det chansen för att det man vill kommunicera både når fram och blir bestående minnen.

En inredningsbutik kan starta ett Airbnb-boende. Ett filmbolag kan ha en rullande biograf. En buss kan bli ett klassrum. En livsmedelsbutikskedja kan arrangera matlagningskurs i samarbeta med kända matprofiler. Det är egentligen bara kreativiteten som sätter gränser för vad upplevelsebaserad kommunikation kan vara.

Står ni inför att lansera en ny tjänst, produkt, ett nytt hotell, en restaurang eller butikskedja. Kanske lansera en ny film, tv-serie eller ett nytt spel? Hör av dig! Utifrån en brief tar vi fram ett förslag på vad en upplevelsebaserad kommunikationskampanj skulle kunna innehålla.

Hör gärna av dig till oss på herromar@herromar.com eller telefon 08 - 684 560 00 om du har frågor eller vill ha ett konkret förslag på hur vi kan hjälpa er med en upplevelsebaserad kommunikationskampanj.

Föregående
Föregående

Trendrapport

Nästa
Nästa

Konceptutveckling