Paulina Modlitba - Hur innovation övervinner kriser?

Foto: Jennifer KivinenFoto: Jennifer Kivinen

Foto: Jennifer Kivinen

Hur innovation övervinner kriser. Med högaktuella, konkreta exempel visar Paulina hur globala kriser gör både oss och samhället långsiktigt bättre och mer innovativa - om vi vill. Covid-19-pandemin är en omfattande och brutal katastrof, men den gör samtidigt att vi just nu slungas flera år framåt i tiden, till en framtid vi redan borde leva i eftersom den i många hänseenden är mer mänsklig och hållbar. 

Steg-för-steg-guide

  1. Du gör förfrågan via hemsidan, e-post hej@bentigo.se eller telefon 08 - 684 560 00

  2. Vi kollar upp och återkommer om pris och tillgänglighet

  3. Du bokar och vi skickar bekräftelse och en faktura eller länk för kortbetalning

  4. Vi, Paulina eller någon ur hennes team kontaktar er för att i förväg gå igenom upplägg och val av teknisk plattform

  5. Vid genomförandet kopplar alla upp sig för att ta del av föreläsningen, eventuellt introducerad av en av era representanter

  6. Efter genomförandet återkommer vi för att göra en utvärdering

Form

Aktiviteten sker helt på distans och levereras via den tekniska plattform vi kommer överens om. Deltagarna deltar via dator eller mobil för att ta del av bild och ljud. Frågor kan skickas in via chatt eller ställas via mick om man är en mindre grupp. 

Tidsåtgång

30 - 60 minuter

Material

Inget extra material ingår eller krävs inte för denna aktivitet.

Pris

Pris lämnas på förfrågan via hej@bentigo.se eller telefon 08 - 684 560 00.

Medverkande

Paulina Modlitba är konsult inom digital affärsutveckling, har en bakgrund inom teknik och har länge arbetat med att driva på innovation, förändring och digitaliseringen i olika form och sammanhang. Hon var nominerad till Årets talare - Moderator 2018. Paulina har en examen i medieteknik från KTH och en master i Media, Arts and Sciences från MIT Media Lab i Cambridge. USA där hon bedrev forskade kring människa-maskin-interaktion.

Hon har varit verksam inom hela det digitala ekosystemet - allt från affärsutveckling och framtidsbevakning på Bonnier R&D till digital produktutveckling och marknadsföring på startups som Stardoll och Toca Boca. Hon driver sedan 2,5 år tillbaka egen konsultverksamhet inom digital affärsutveckling och strategi och har bland annat SVT, Sveriges Radio, Bonnier AB, IDG, Nobel Media, Vinnova, KTH och Tillväxtverket bland sina kunder. 2015 blev hon handplockad till Digitaliseringskommissionens expertråd där hon ger råd i aktuella digitaliseringsfrågor.

 

Föregående
Föregående

Fika på distans – ett samarbete med K-märkt

Nästa
Nästa

Bli proffs på att leda digitala möten